"eş" etiketli sayfalar

TAŞINMAZ SATIŞ YÖNETMELĞİ KAPSAMINDA TAŞINMAZ TİCARETİ VE YETKİ BELGESİ

05.06.2018 Kabul ve resmi gazete yayın tarihli Taşınmaz Satış Yönetmeliği ile taşınmaz ticaretine “Taşınmaz ticareti, işletmesi adına yetki belgesi alan tacirler veya esnaf ve sanatkârlar tarafından yapılır” şeklindeki düzenleme ile bir kısıtlama getirilmiştir.

TAŞINMAZ TİCARETİ VE TAŞINMAZ TİCARETİNE İLİŞKİN YETKİLENDİRME SÖZLEŞMESİ

Taşınmaz ticaretine yönelik hizmetler, iş sahibi ile işletme arasında yazılı şekilde yapılan yetkilendirme sözleşmesine dayanılarak verilir.

Araç Trafik Poliçesi Neleri Karşılar

Trafik Sigortası Kapsamı

Kazanın maddi hasarla sonuçlanması durumunda bu hasarlar teminat altına alınır. Zorunlu trafik sigortası karşı tarafta ve 3. kişilerde meydana gelen zararları karşılar. Yani mağdur olanın yanında olur. Ayrıca kamuya ait mallara vereceğiniz zararlar (elektrik direği, lamba vs.), başkalarına ait mallara (ev, dükkan vs.) verdiğiniz zarar da bu sigortanın kapsamı altındadır.

KONKORDATO (İFLAS ÖNCESİ SON ÇIKIŞ) NEDİR?

İflas Anlaşması (Konkordato) Nedir?

Bir şirketin borçlarını ödeyemeyecek duruma gelmesi ve bunu ilan etmesi ve sonrasında alacaklıların alacaklarını belli bir plana göre tahsil edebilmeleri için kendi aralarında bir anlaşma yapmalarına denir.

2B Arazilerde Kamulaştırma Bedeli Hesaplama

2B ARAZİLERDE KAMULAŞTIRMA

Kamulaştırma Kanununun 19/son maddesi "Başkası adına tapulu, sahipsiz ve/veya zilyedi tarafından iktisap edilmemiş yerin kamulaştırılmasında binaların asgari levazım bedeli, ağaçların ise 11. madde çerçevesinde takdir olunan bedeli zilyedine ödenir." hükmünü getirmiştir.

KİRA GELİRİNE İLİŞKİN VERGİ CEZA İHBARNAMESİNİN İPTALİ

213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 30/6. maddesinde; tutulması zorunlu olan defterlerin veya verilen beyannamelerin gerçek durumu yansıtmadığına dair delil bulunması halinin resen vergi tarhı sebeplerinden olduğu, aynı Kanun'un 134. maddesinde vergi incelemesinden maksadın,

İşyerinde Meydana Gelen Hırsızlık Sebebiyle Güvenlik Görevlisinin Tazminatsız Olarak İşten Çıkartılması Haksız Fesihtir (Khk İle Sürekli İşçi Statüsene Alınan İşçinin İş Sözleşmesinin Feshi)

Davalı Vekili cevap dilekçesinde, Davacının iş sözleşmesinin, güvenlik görevlisi olarak korumak ve kollamakla görevli olduğu işyerinde gerçekleşen hırsızlık olayındaki ihmali nedeniyle yürütülen disiplin soruşturması sonucunda haklı nedenle feshedildiğinden Davacının kıdem ve ihbar tazminatı talep hakkının doğmadığını beyan ederek davanın reddini talep etmiştir.

İnternet Sitesi İçeriği ve Tasarımının Kopyalanması Sebebiyle Tazminat

5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunun “Yer Sağlayıcının Yükümlülükleri” başlıklı 5. maddesinde “Yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Yer sağlayıcı, yer sağladığı hukuka aykırı içerikten,

Muhtesatın Aidiyetinin Tespiti (Hukuki Yarar)

VERBİS Kayıt süresi COVİD - 19 virüs salgını sebeibyle uzatılmıştır.

Mehil vesikası öncesinden yapılan mevduat hacizlerinin durumu hakkında yargıtay kararı

Danıytayın kararı ile Ayasofya Camii tekrar ibarede açılıyor