"h" etiketli sayfalar

HUKUKİ EL ATMADA SON DURUM (KAMULAŞTIRMASIZ EL ATMA)

Anayasa Mahkemesi 25.05.2018 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 2016/196 Esas ve 2018/34 Karar sayılı 28.03.2018 tarihli kararı ile hukuki el atma konusu oluşturan, düzenleme ortaklık payı dışında kalan ve kamu hizmetine ayrılarak kamulaştırılmayan taşınmazlar için uygulama imar planı yapılmasından sonra 5 yıllık süre içerisinde imar uygulaması yapılmadığı takdirde idareye uzlaşma talepli olarak başvurma zorunluluğu ve 6 aylık bu sürenin bitiminden itibaren de 3 aylık hak düşürücü sürede dava açma zorunluluğu kesinleşmiş yine bu konuda 5 yıl süre ile dava açılamayacağına yönelik Geçici 11.Madde Anayasa Mahkemesi tarafından iptaline karar verilmiştir.

İsim Soyisim Değiştirme Davalarında Görevli Mahkeme

İsim ve/veya soyisim değiştirilmek isteniyor ve değiştirme haklı nedenlere dayanıyor ise görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir. Ancak isim ve soyisim değişikliği, nüfus müdürlüklerinin harf hataları vb. nedenlerden kaynaklanıyor ise görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemeleri olacaktır.

T.C.
TİCARET BAKANLIĞI
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE PİYASA GÖZETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN

Tüketici Hakem Heyetlerine Başvurularda Parasal Sınırlar Yeniden Belirlendi

Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda uygulanan parasal sınırlar 1 Ocak 2019’dan itibaren geçerli olmak üzere yeniden değerleme oranında artırıldı.

2B Arazilerde Kamulaştırma Bedeli Hesaplama

2B ARAZİLERDE KAMULAŞTIRMA

Kamulaştırma Kanununun 19/son maddesi "Başkası adına tapulu, sahipsiz ve/veya zilyedi tarafından iktisap edilmemiş yerin kamulaştırılmasında binaların asgari levazım bedeli, ağaçların ise 11. madde çerçevesinde takdir olunan bedeli zilyedine ödenir." hükmünü getirmiştir.

Defter ve Belgeleri İbraz Etmeme Suçu Beraat Kararı (Vergi Usul Kanuna Muhalefet)

1-Sanığa ait nüfus kaydı celp edilmiş,

2-Sanığa ait sabıka kaydı celp edilmiş

3-Vergi inceleme raporu dosyasına konmuş,

KİRA GELİRİNE İLİŞKİN VERGİ CEZA İHBARNAMESİNİN İPTALİ

213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 30/6. maddesinde; tutulması zorunlu olan defterlerin veya verilen beyannamelerin gerçek durumu yansıtmadığına dair delil bulunması halinin resen vergi tarhı sebeplerinden olduğu, aynı Kanun'un 134. maddesinde vergi incelemesinden maksadın,

İşyerinde Meydana Gelen Hırsızlık Sebebiyle Güvenlik Görevlisinin Tazminatsız Olarak İşten Çıkartılması Haksız Fesihtir (Khk İle Sürekli İşçi Statüsene Alınan İşçinin İş Sözleşmesinin Feshi)

Davalı Vekili cevap dilekçesinde, Davacının iş sözleşmesinin, güvenlik görevlisi olarak korumak ve kollamakla görevli olduğu işyerinde gerçekleşen hırsızlık olayındaki ihmali nedeniyle yürütülen disiplin soruşturması sonucunda haklı nedenle feshedildiğinden Davacının kıdem ve ihbar tazminatı talep hakkının doğmadığını beyan ederek davanın reddini talep etmiştir.

Geçmiş Dönem Aidat Alacaklarından Yeni Mal Sahiplerinin Sorumluluğu

Muhtesatın Aidiyetinin Tespiti (Hukuki Yarar)

Marka Hakkına Tecavüz (Beraat Kararı - Adidas)

Sanık savunması, katılma dilekçeleri, cevabi yazılar, marka tescil ve yenileme belgeleri, bilirkişi raporu ve tüm dosya kapsamının birlikte değerlendirilmesinde;

ORMAN VEYA HAZİNEYE AİT TAŞINMAZLARDA HİBE

29945 sayı ve 11.01.2017 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Ağaçlandırma Ve Erozyon Kontrolü Hizmetlerine İlişkin Yönetmelik uyarınca Gerçek veya tüzel kişilere onaylı uygulama projesine göre bozuk orman alanlarında, orman içi açıklıklarda, hazine arazilerinde, Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan arazilerde ve sahipli arazilerde asli ve/veya odun dışı orman ürünü veren ağaç ve ağaççık türleri ile yaptıkları özel ağaçlandırma ve özel imar-ihya çalışmaları ile özel orman fidanlıkları için Genel Müdürlük tarafından hibe verilebilmektedir.

Mehil vesikası öncesinden yapılan mevduat hacizlerinin durumu hakkında yargıtay kararı