"" etiketli sayfalar

Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Kiralanması ve Satışı

23.06.2018 Tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Milli Emlak Genel Tebliği (Sıra No: 387) imar planı bulunmayan veya imar planında tarımsal amaca ayrılan Hazineye ait tarım arazilerinin kullanıcılarına kiralanması ve satışına ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.

MOR BEYİN MAĞDURLARI

(BERAAT KARARI & İSTİNAF KARARI)

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının 27/12/2017 tarih, 2016/180056 hazırlık nolu yazı ile İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilen yazı ve eklerine göre sanıkların telefon aramalarının irade dışında Fetö Terör Örgütünün iletişim programı Bylock IP'lerine yönlendirildiği belirlenen 11480 kişilik listede isimleri, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları, telefon numaraları ve bylock tespit tarihlerinin bulunduğu anlaşılmıştır.

Araç Trafik Poliçesi Neleri Karşılar

Trafik Sigortası Kapsamı

Kazanın maddi hasarla sonuçlanması durumunda bu hasarlar teminat altına alınır. Zorunlu trafik sigortası karşı tarafta ve 3. kişilerde meydana gelen zararları karşılar. Yani mağdur olanın yanında olur. Ayrıca kamuya ait mallara vereceğiniz zararlar (elektrik direği, lamba vs.), başkalarına ait mallara (ev, dükkan vs.) verdiğiniz zarar da bu sigortanın kapsamı altındadır.

HUKUKİ EL ATMADA SON DURUM (KAMULAŞTIRMASIZ EL ATMA)

Anayasa Mahkemesi 25.05.2018 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 2016/196 Esas ve 2018/34 Karar sayılı 28.03.2018 tarihli kararı ile hukuki el atma konusu oluşturan, düzenleme ortaklık payı dışında kalan ve kamu hizmetine ayrılarak kamulaştırılmayan taşınmazlar için uygulama imar planı yapılmasından sonra 5 yıllık süre içerisinde imar uygulaması yapılmadığı takdirde idareye uzlaşma talepli olarak başvurma zorunluluğu ve 6 aylık bu sürenin bitiminden itibaren de 3 aylık hak düşürücü sürede dava açma zorunluluğu kesinleşmiş yine bu konuda 5 yıl süre ile dava açılamayacağına yönelik Geçici 11.Madde Anayasa Mahkemesi tarafından iptaline karar verilmiştir.

İsim Soyisim Değiştirme Davalarında Görevli Mahkeme

İsim ve/veya soyisim değiştirilmek isteniyor ve değiştirme haklı nedenlere dayanıyor ise görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir. Ancak isim ve soyisim değişikliği, nüfus müdürlüklerinin harf hataları vb. nedenlerden kaynaklanıyor ise görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemeleri olacaktır.

KONKORDATO (İFLAS ÖNCESİ SON ÇIKIŞ) NEDİR?

İflas Anlaşması (Konkordato) Nedir?

Bir şirketin borçlarını ödeyemeyecek duruma gelmesi ve bunu ilan etmesi ve sonrasında alacaklıların alacaklarını belli bir plana göre tahsil edebilmeleri için kendi aralarında bir anlaşma yapmalarına denir.

Vakıf Kurmak

2020-06-08

Vakıf Kurmak

Vakfın Tanımı ve Unsurları

Yeni vakıfların kuruluş ve işleyişi ile ilgili hükümler Türk Medeni Kanunu, Vakıflar Kanunu ve Vakıflar Yönetmeliğinde yer almakta olup, diğer ilgili mevzuatta da hükümler bulunmaktadır.

Article 12 of the Turkish Citizenship Law No. 5901 allows foreign investors to acquire Turkish citizenship in exceptional terms; with 18.09.2018 dated and 106 numbered Presidential Decree, amendatory new arrangements have been made regarding the amounts mentioned in the Article 20 of the Regulation on the Implementation of the aforementioned Law.

T.C.
TİCARET BAKANLIĞI
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE PİYASA GÖZETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN

Tüketici Hakem Heyetlerine Başvurularda Parasal Sınırlar Yeniden Belirlendi

Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda uygulanan parasal sınırlar 1 Ocak 2019’dan itibaren geçerli olmak üzere yeniden değerleme oranında artırıldı.

Kat mülkiyeti ile kat irtifakı arasındaki fark nedir?

Türk Medeni Kanunu'nun 726. maddesine göre kat mülkiyeti veya kat irtifakı kurulması, Kat Mülkiyeti Kanununa tabi tutuluyor. Peki bir yapı üzerinde kurulan kat mülkiyeti ile kat irtifakı arasındaki fark nedir, kat mülkiyeti zorunlu mu, kat irtifakı tapu yerine geçer mi diye soruyorsanız, hemen sorularınızı yanıtlandıralım.

İlk olarak Kat mülkiyeti nedir? Kat irtifakı nedir? gibi sorularınıza açıklık getirelim.

FETÖ / PARALEL DEVLET YAPILANMASI

FETÖ/PDY silahlı terör örgütünün nasıl bir örgüt olduğunun irdelemesi

FETÖ/PDY terör örgütüne ilişkin tespitlerin yer aldığı Anayasa Mahkemesinin 04/08/2016 tarihli, 2016/6 (Değişik iş) ve 2016/12 sayılı kararı birlikte değerlendirildiğinde,

2B Arazilerde Kamulaştırma Bedeli Hesaplama

2B ARAZİLERDE KAMULAŞTIRMA

Kamulaştırma Kanununun 19/son maddesi "Başkası adına tapulu, sahipsiz ve/veya zilyedi tarafından iktisap edilmemiş yerin kamulaştırılmasında binaların asgari levazım bedeli, ağaçların ise 11. madde çerçevesinde takdir olunan bedeli zilyedine ödenir." hükmünü getirmiştir.