"mersin" etiketli sayfalar

Hukuk Nedir

2022-01-18

Hukuk Nedir

Hukuk, toplumun genel menfaatini veya fertlerin ve toplumun ortak iyiliğini sağlamak maksadıyla konulan ve kamu gücüyle desteklenen kaide, hak ve kanunların bütünüdür. Daha yaygın bir tanımıyla hukuk, adalete yönelmiş toplumsal yaşama düzenidir.

Türk Vatandaşlığının Kazanılması
Doğumla Türk Vatandaşlığının Kazanılması
Doğumla kazanılan Türk vatandaşlığı, soy bağı veya doğum yeri esasına göre kendiliğinden kazanılır. Doğumla kazanılan vatandaşlık doğum anından itibaren hüküm ifade eder.
Türk Vatandaşlığının Kazanılması
Doğumla Türk Vatandaşlığının Kazanılması

Maddi hasarlı trafik kazalarında kusur oranına itiraz

Vasiyetin İptali Sebepleri

AYRIMCILIK HAKLARI

2022-08-05

HAMİLELİĞİ NEDENİYLE İŞTEN ÇIKARILAN İŞÇİYE AYRIMCILIK TAZMİNATI

İşveren, işçinin iş akdini hamilelik sebebiyle feshederse bu durumda işçi ayrımcılık tazminatına hak kazanacaktır. İş hukukunda eşit davranma yükümlülüğünün hukuki dayanağını İş Kanunu'nun 5. maddesi oluşturmaktadır. Bu maddeye göre; dil, din,ırk, mezhep, gibi sebeplerle işçiler farklı muameleye tabi tutulamaz.

Hazine taşınmazları üzerinde bulunan yapıların yada işletmelerin 6183 sayılı Kanun uyarınca tahliye edilmeleri mümkün olduğu gibi kira süresi sonunda yada re'sen idarece taşınmazın tahliyesinin istenebilmesi mümkündür.

SORU-3 Hukuku Danışmanlık ücretli midir ?

2023-03-15

Arabuluculuk nedir?

Arabuluculuk Avrupa’da ve Amerika’da 40 yılı yakın süredir uygulanan bir uyuşmazlık çözüm yöntemidir. Aralarında davaya konu olmuş veya olabilecek bir uyuşmazlık olan kişilerin meseleyi bir arabulucu eşliğinde karşılıklı olarak müzakere ederek çözüme kavuşturdukları bir süreçtir.

2023-03-30

Arabuluculuk Görevleri Nelerdir?

2023-05-26

Arabuluculuk hizmetleri, bir anlaşmazlığın taraflarını bir araya getirerek çözüm bulmalarına yardımcı olan bir alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemidir.

BOŞANMA DAVA DİLEKÇESİ NEREYE VERİLİR ?